Skip to content

מה זה אספלט קר?

  • by

לא מעט פיתוחים הצטרפו אל חיינו בשנים האחרונות, כשחלק מהם תופסים מקום בטיפולי שיניים, כלי תחבורה שונים ועד אל תחום הבנייה. פיתוח ישראלי ושימושי למדי מצליח להשתלב בענף הבנייה, כשהוא מצליח לעזור גם בשימור אזורי אספלט שונים ועד אל תיקון בורות קיימים והוא כמובן אספלט קר. חידוש זה המיוצר מחומרי ביטומן ומארגנט המאפשרים שילוב המוליד עיסה חזקה במיוחד המצליחה להשתלב בלא מעט תעלות ובורות. חומר זה הנחשב גם ידידותי לסביבה ומאפשר גם שימוש חוזר, כל זאת בעלות די נמוכה ועם אפשרות לשימור כבישים ודרכים קריטיות ובמניעה של תאונות בצורה קלה ואפקטיבית.

שימושים עיקריים באספלט קר

על מנת לשמר כבישים, תעלות ומשטחי אספלט לכל סוגיהם ניתן כיום להשתמש באספלט קר אשר מצליח להעניק לכל אחד ממקרים שכאלו פתרון אפקטיבי ועמיד במיוחד. במקרים של בורות בכביש, במדרכה, בתעלות במשטחי בטון ואפילו משטחי אבן אחרים מצליח האספלט קר להפוך לשימושי ויעיל ובכך להפוך לאחד מחומרי האיטום והבנייה הפופולריים כיום. ההבדל בין האספלט החם והקר הוא ביכולת האלסטית שלו אך גם ביכולת הלוגיסטית שלו, שכן אספלט חם המשמש לסלילה של כבישים ומציע מענה השטחה מהיר במיוחד. מנגד האספלט הקר מאפשר למלא בצורה נקודתית את האזור, תוך כדי שימוש לוגיסטי פשוט וקל הדורש מים ובעלת יכולת תפעול קלילה לכל איש מקצוע. באתר של פזקר יש לא מעט עצות בנושא.

יתרונות נוספים וברורים

לא פעם תיקון דרכים דורש לעשות זאת תוך כדי תנועה, בין אם מדובר בכבישים ראשיים ועד אל שבילים חד צדדים. אך עם שימוש באספלט קר ניתן להעניק מענה מהיר ללא צורך בהמתנה של ייבוש, יחד עם יתרון זה ניתן לעשות שימוש באספלט תחת סוגים שונים של מזג אוויר. שכן במקרה של בור מלא במים אין צורך לייבש אותו לפני השימוש באספלט הקר. יתרון נוסף הוא אורך החיים שיש למוצר זה בתוך אריזה סגורה, כשניתן להכין אספלט קר במהירות לשימוש מידי בכל רגע שנבקש. כמובן שאל צד כל אלו חושב יש לשים לב לשימוש ראוי בחומר ועל פי הוראות היצרן.