Skip to content

הצמיחה מטאורית של שוק הנדל"ן בלייפציג

לייפציג הממוקמת במרכז גרמניה ועם גישה נוחה מאוד לערים אירופאיות סמוכות כגון ברלין, דרזדן ופראג, בירת צ'כיה היא אחת הערים עם ההיסטוריה והמורשת המפוארים בגרמניה, עם תרומה לא מועטה לתרבות ולתעשיית הרכב ובשנים האחרונות גם לשוק הנדל"ן הגרמני. העיר שנחשבת לאחת הירוקות והיפות בגרמניה מושכת אליה בשנים האחרונות לא רק תיירים אלא גם סטודנטים טכנולוגיים, צעירים שעובדים בתעשיית ההיי טק ואמנים. עם גידול שנתי של כ2.5% אחוז הכלכלה המקומית מאפשרת סביבה עיסקית נוחה מאוד ושפע הזדמנויות תעסוקה. הסביבה העסקית הנוחה אינה מתבטאת רק בתעשייה ובמסחר אלא גם בשוק הנדל"ן המקומי ומהווה את אחד הטריגרים המרכזיים לצמיחתו בשנים האחרונות. שוק הנדל"ן הפך לשוק של מוכרים עם מכירי נכסים שהכפילו את עצמם ויותר. דווקא ההאטה בעליות המחירים בברלין לצד המוגבלות בתשואה עד לאחרונה בשל המגבלה על שכר הדירה דחפו את הנכסים בלייפציג למעלה. עם זאת מעניין יהיה לראות כיצד הסרת המגבלה על שכר דירה בברלין ישפיע על העיר שמהווה עבור רבים את התחליף לברלין של פעם. מחירי בתים ודירות בלייפציג ינועו בין אלף ל4500 אירו למ"ר (תלוי באזור המדויק) ומחירי דירות בלייפציג במרכז העיר יעמדו על כ5 אלף אירו למ"ר.

לייפציג, גרמניה

בשל ריבוי המוסדות החינוכיים האיכותיים להשכלה גבוהה בעיר היא מהווה אבן מושכת לסטודנטים מכל גרמניה ומספקת חיי לילה תוססים ועשירים לאותם הסטודנטים. האווירה הסטודנטיאלית האיכותית משמשת כר פורה גם לצמיחתה של נישת הסטארט אפים בעיר שהתבססה מאוד בשנים האחרונות. הדרישה לדירות קטנות ולשכירות קצרת טווח הפכה את העיר לבחירה המועדפת של משקיעים רבים. מחירי השכירות בעיר ינועו בין 500-1000 אירו לחודש ובין 400-800 אירו בפרברים. חשוב לציין כי בשל התשתיות המצוינות של התחבורה הציבורית בעיר כמו גם עלותם הנמוכה וגודלה המצומצם של העיר, קל מאוד להגיע בלייפציג ממקום למקום.

פרט לשכונות המכוונות יותר לסטודנטים ישנן שכונות בעיר שמאוכלסות במשפחות צעירות ואיכותיות הנהנות ממה שיש לעיר להציע לילדיהם – החל מריבוי הפארקים, הבריכות והמוזיאונים ועד למוסדות החינוך האיכותיים. הנהרות כמו גם אגם שסמוך לעיר מהווים מקור משיכה למשפחות על שלל הפעילויות הספורטיביות שהם מציעים. העובדה שהעיר בחלקה הגדול מכוונת לשכירות קצרת טווח מאפשרת למשקיעים להגדיל משמעותית את התשואה שלהם על ההשקעה.