Skip to content

לשאול או לא להיות

  • by

תמיד שאלתי שאלות על החיים. מדי פעם, פשוט, נולדים אנשים עם שאלות כאלה, כך נראה לי. המשבר הקיומי הראשון בחיי היה כשקלטתי שיום אחד אמות. זה נשמע מצחיק לאדם בוגר, אבל ילדים מרגישים שהם נצחיים. זה ברור להם בדיוק כמו שלנו ברור שאנו  לא. ברגע אחד, הרצון לחיים שלי נכבה והתעוררו בי שאלות כמו למה בכלל לחיות, אם זה נגמר יום אחד,  איך זה בכלל יתכן. אני בטוחה שהשאלות הללו מוכרות ללא מעט אנשים והן אף פעם לא עזבו. במהלך החיים מצאתי הרבה תשובות וחשבתי שפיצחתי את החידה. 

ללימודי הקבלה הגעתי אחרי שעברתי אכזבות גדולות. הרגשתי ששום דבר לא משתנה לטובה באמת, לא משנה באיזה שיטה אנקוט.  איך יכול להיות שאנשים לא נעשים יותר טובים? הרגשתי שהעולם ממשיך להתדרדר והריקנות שבליבי גדלה והלכה ככל שראיתי יותר ויותר רוע וסבל סביבי, כי חשתי שעוד רגע הכול מתפרק ונעלם. 

"תמיד שאלתי שאלות על החיים"

אם יש בכם הרגשה דומה, שיש בכם ריקנות שלא נותנת מנוח, שאיכשהו אתם לא מקבלים תשובות מספקות על מהות החיים, אם כך אתם מרגישים, חוכמת הקבלה היא בשבילכם. 

אחרי שוויתרתי, מצאתי. בטעות, במקרה. חוכמת הקבלה מסבירה שבכל אדם יש "נקודה שבלב" שהיא הרצון של האדם להכיר את תכליתו ולהגיע לקשר עם שורשו, עם המקור שיצר אותו. 
בכל בני האדם קיימת נקודה שבלב, אך ברובם היא עדיין רדומה, אצל חלקם היא לא מתעוררת משום שהם מסופקים בחיים שקיבלו ובאחדים, ומספרם עולה מיום ליום, היא לא נותנת מנוח או שלווה. הנקודה שבלב היא קריאה מהנשמה.

ללמוד את חוכמת הקבלה זה אומר להיות בחברת אנשים שמרגישים כמוך, וביחד ללמוד את המסתתר מאחורי המציאות, את הכוחות שמפעילים אותנו ואת משמעות ומטרת הבריאה. 
שרשרת ארוכה של מקובלים מימי קדם העבירו מאחד לשני את סודות היקום- פנימיות התורה- שלבי המסע הרוחני שכל אדם צריך לעבור כדי לממש את עצמו ולהכיר את בוראו. הם עטפו את הקבלה במסתורין ובמיתוסים כדי להרחיק את ההמונים עד לרגע שבו האנושות תגיע לנקודה בהתפתחותה שבה היא תזדקק לחוכמת הקבלה. 

כיום האנושות מגיע לנקודת אל חזור. מהריקנות הפנימית באנשים ועד חוסר יכולתה להסתדר, לחיות בשלווה. האגו האנושי הגיע לכזאת רמת התפתחות שעוד מעט הוא יהרוס את כדור הארץ וכולנו נטרוף אחד את השני. 
כולנו, כאנשים פרטיים וכחברה אנושית שלמה, זקוקים לשיטה שתעזור לנו לאזן את הטבע האנושי,  
להסתדר עם אנשים אחרים, ולתת לנו תשובות אמיתיות על מהות החיים. כדי לשרוד, חייבת האנושות להתפתח ולהתקדם רוחנית, ולהגיע לאיזון עם עצמה ועם הטבע.

הטבע בגימטריה שווה אלהים. 
לימודי הקבלה מכירים לנו את הכוח הפועל בטבע ואיך להיות איתו בשותפות. בואו ללמוד את חוכמת החיבור, את סודות החיים, ללמוד לאהוב ולגלות את הנשמה.